Hasta Yakını Rehin Alma - Doktor Üslubu

Acıbadem International Hospital’de hastane uygulamalarınız, doktor yaklaşımı sebebiyle 77 yaşındaki hastamızla ilgili yaşadığımız mağduriyet sürecini bilgilerinize sunarım. 25 yıldır Acıbadem International Hospital hastası olan babamız M... K.... 07 Mayıs 2025 tarihinde hastanenizden 1 hafta yatışla taburcu edilmiştir. Bu süreçteki şikayetlerimizi bilgilerinize sunarım. Hastanın taburcu edilmesi konusu İleri evre böbrek yetmezliği hastası olan babamızın kreatin değeri 3.75 hemoglobin değeri 8 g/dl olan hastamızın düşük anemisi olduğu aşikarken taburcu edilmesi uygun bulunmuştur. Hastamızın tomografisi de incelendiğinde akciğerinde sıvı birikmesi, kavern mevcut olması ile pnömoni riski göz ardı edilmiştir ve 77 yaşındaki hasta zatürre tanısı konulmadan zatürre olarak hastanenizden taburcu edilmiştir. Yorgun, bitkin halinin fotoğrafı doktorunuzla paylaşılmıştır ve doktorunuz tarafından bu konuda bir öneri dönüş alınamadığı için 24 saati geçmeden hastamız Bahçelievler Medipol Hastanesine yatışını gerçekleştirmek durumunda kalmamıza sebep olmuştur. Hastane doktorları tarafından hastaya zatürre teşhisi konulmuştur ve takipsizlik erken taburcu edilmesinin riskleri olduğunu iletmişlerdir ve hastamız 13 gün Medipol Bahçelievler hastanesinde tedavisini tamamlamıştır. Acıbadem International Hastanesinde: Hastanın taburcu edilmesi aşamasında yaşananlar: Acıbadem grubunun 25 yıllık hastası olan 77 yaşındaki hastamız eksik tedavi ile taburcu edilirken eşi ve kızı sigorta provizyon işlemi için onay vermediği için hastaneden çıkışına engel olunmuş ve kızının bir rehine gibi kalması istenmiştir ve uygulamamız bu şekildedir denmiştir. 25 yıllık hasta için Acıbadem hastanelerinin bu uygunsuz üslubu ve tutumu kabul edilemez olmasının yan ısıra hastane yönetimine 20 gün önce konuyla ilgili bildirimde bulunulmuş kamera kayıtları inceleme istenmiş ve Hasta şikayetleri Yetkilisi Nurcan Hanım tarafından birkaç kez ilgileniyoruz şeklinde bir telefon dışında herhangi bir geri dönüş alınmamıştır. Hastanın oğlu avukatını arayarak hastaneye gidip ablasını oradan çıkarmak durumunda bırakılmıştır. Sigorta ve doktor ilişkisi: Poliçesinde geçirdiği kalp rahatsızlığı sebebiyle kalp muafiyeti olan hastamız için hastane doktorunuz Bilal Görçin’in gerek hiçbir dayanağı olmadan “25 yıllık diyabet hastasıdır” ibaresi eklemesi sebebiyle hastamız için yılda 400 K civarında ödeme yaptığımız ve 25 yıldır kalp hariç tüm provizyonları sorunsuz veren Allianz Sigorta tedavi masrafları için bu ibare sebebiyle red vermek durumunda olduğunu aktarmıştır ve bu ibare sebebiyle ileri seviyede böbrek yetmezliği olan 77 yaşındaki hastamızın tüm masraflarının bundan sonraki provizyonlarını etkileyeceğini bu konunun doktorla detaylandırılması doktorun kendilerine ek belgeler sunması gerektiğini bizlere iletmişlerdir. Hasta yakınları olarak Medipol Hastanesinde yatış aşamasında ön provizyonu doktorunuzun bu ibaresi yüzünden alamayınca ve bu zincirleme mağduriyetle ilgili hatasını düzeltmesi adına doktorunuza ulaşmayı uygun bulduk. Doktorun Üslubu: Doktorunuz Bilal Görçin’e arama ile ulaşamayan hasta yakını olarak biz WhatsApp aracılığıyla kendisinin sebep olduğu bu mağduriyeti aktardığımız ve neye dayanarak 25 yıllık diyabet hastasıdır ibaresini sorduğumuzda kendisi ekteki mesajları paylaşmış ve bize kendisine sahtekarlık teklifi etmekle suçlamıştır ve 77 yaşındaki hastamızın sağlık durumu ile ilgili neden taburcu edildiğini sorduğumuzda kendisi bu konuda bilgi vermek zorunda olmadığını iletmiştir. Allianz Sigorta detaylı incelemelerle dosya açarak hastanın 25 yıllık tüm datalarını incelemiş ve diyabet tanısını geçersiz kılarak doktorunuzun bu ibareyi dayanaksız yazdığını kanıtlayarak doktorunuz ve hastanenizin sebebiyet verdiği mağduriyeti kendileri inisiyatif alarak veriye dayalı bir yaklaşımla çözüme ulaştırmıştır. Hastane doktorunuz Bilal Görçin doktor olarak mesleki tüm sorumluluklarını yerine getirmemek, somut durumların gerektirdiği önlemleri eksik almak, hasta hakları yönetmeliğine aykırı olarak hasta ve yakınını bilgilendirme yükümlülüğü ihlali, hastanın sigortasının geçersiz olmasına sebep olacak yanlış dayanaksız tanı koyarak hastanın tedavi hakkını elinden almaya sebebiyet vermiştir. Hastanenizle ilgili doktorunuzun hatası sebebiyle o an alınamayan provizyon olması bir yana, provizyon alınamasa da bir hastayı (25 yıllık aynı hastanenin hastasını) hukuken bir rehin alma girişimi Türk Borçlar kanununa aykırıdır. Hastanın ve ya hasta yakının y hastaneden çıkmasına izin vermemesi, hastanenizle ilgili şikayet görüş öneri bildirme hakkının ihlali sebebiyle malfunction durumu oluşmuştur. Hastamızda bedenen bir zarar oluşmamış zamanında 24 saati geçmeden Medipol Hastanesi’ne kendisini yatırdığımız için oluşmamıştır ancak hem eksik tedavi sebebi ile taburcu edilmesi, hem hastanede kızının rehine gibi tutulması ve 25 yıl düzenli usulüne uygun şekilde sağlık sigortasını bu günler için hasta ruhen zarara uğramış ve manevi açıdan zarar görmüştür. Bu vesile ile yukarıdaki somut delilleri olan (yazışmalar, hastane kayıt raporları vs) Tüketici Mahkemesine maddi ve manevi tazminat davası açıyor olmamız zaruri olmuştur.
D**** K******

Diğer Geribildirimler


Hileli Gıda Denetimi

Facebook' da sponsorlu reklamı çıkan Afyon Bir Yıldız Sucukları diye bir marka var. İnanılır gibi...

A**** K****

Acil Serviste Hastayı Eksik Bilgilendirme

22.01.2025 tarihinde Ataşehir Medical Park Hastanesine halsiz bir şekilde gittim. Acilden giriş...

E*** A*****

Kanamalı Hastaya Müdahale Edilmemesi

23 Nisan 2025 sabah saatlerinde, İstanbul Bahçelievler Medical Park Hastanesi Acil Servisi'ne...

M**** G****

Doktorların Yardımcı Olmaması

30.01.20025 günü Keçiören İsmet Ayturan Aile Sağlığı Merkezine gittim. Görevliden randevumu aldım,...

C**** Ö***

Personel Sorunu

Ankara ABC Tıbbi Görüntüleme Merkezi'nde çekilen MR görüntüleri fazla randevu verildiği için kötü...

M**** A****

Kardiyoloji Kliniği Uzman Hekim Muayenesi

16 Aralık 2024 tarihinde Ankara Bilkent Şehir Hastanesi Kalp Damar Hastanesi kardiyoloji bölümünden...

S******* K***